Thursday, March 5, 2009

::exam papers::

Belum lagi dikire tulisan budak-budak yang macam.... tuut....

Exam week(s)..Boring gile jage exam..



When I already got back my students' BM scripts I TRIED to mark..and I'm still trying..Haha..Nak gelak ade..nak muntah pon ade..Gile POWER ayat diorang..There are a few (maybe I should say a lot) of essays that I can't mark anything. Tak tau nak tolong betulkan kat mane because the whole sentences are wrong!! I read several times, trying to understand what actually they are trying to say or write..but I guess I failed. Huhu.


No wonder I saw another BM teacher grading her students' papers..This was how she did it..She read a little and then she write the marks. I said to her.."lah kak, senangnye tande. Tak payah betulkan ape-ape ke..bace pon mcm tak abis je satu karangan tu terus bagi markah"..then she said.."ko try la bace.."........OKAY..........mmg tak boleh dibace..tak paham sepatah haram pon!


I'm just wondering..Di mana silapnya..Huhu..Aku ke yang tak reti ajar BM or budak-budak ni mmg "tak reti bahasa"..and I'm thinking how I'm gonna work this thing out. I really wanna help them but HOW??


Kids nowadays...malas berfikir...malas membaca...malas menulis...so how are they gonna succeed in BM...

3 comments:

  1. kids nowadays memg x mcm zaman2 kite dulu nek..
    tho our adek2 pon gitu gak aku tgk..
    study malas..membaca malas..tp yg best nye bile dpt result,ok plak..
    hahaha....confused..confused..

    ReplyDelete
  2. yup! true. tp part adik2 tu ko je la. haha.
    adik2 aku hampeh gak..cume tak seteruk students aku je..ngengenge...

    ReplyDelete
  3. oho good dear !!!! very interesting blog and a good posting !!! you must maintain your blog, its interesting !!! Nice Buddy
    ________________________________

    Buy Research Paper

    ReplyDelete