Tuesday, November 10, 2009

Cinta? Sayang?

I think I've never been in love..Haha..(some of you think I'm making this up)

Kenapa tiba-tiba? Sebab ada seseorang mengeluarkan statement macam ni kepada saya. "...takkan tak pernah bercinta?" Heheheh. Bukan tak pernah orang cakap ayat yang lebih kurang sama tapi istilah bercinta tu..membuatkan saya berfikir. (Saya SANGAT suka berfikir)

Bila baca novel..tengok tv..gambaran-gambaran yang sering dizahirkan pada watak si-putus-cinta sangat..SADIS. Tak lalu makan la..diri jadi tak terurus la..macam-macam. Saya selalu terfikir, memang boleh jadi sampai macam tu sekali ke? Sebab rasa sedih saya sebelum ni belum menjangkau ke tahap tu.

I had once asked my mum about this..Apa beza cinta dan sayang? And this was her answer.

"Ma pun tak sure tapi pada mama la..kalau kita sayangkan someone, we just want him/her to be happy, even if you are not part of the happiness. Tapi kalau you cinta someone, you feel like you cannot live without him/her."

Saya percaya yang saya akan hanya cintakan seseorang (and only one). Kalau suami-isteri bercinta kerana Allah diorang akan ditemukan semula dalam syurga kan? I'm sorry to say this, tapi saya belum jumpa seseorang yang bila saya pandang dia, saya ingat Allah. And this is the second time I say this, kalau Allah nak bagi kita sesuatu yang baik, Dia akan uji kita dulu supaya kita akan dapat dihadiahkan selayaknya. Saya yakin saya sedang diuji, dan untuk itu, saya redha. =)

Dan TOLOOONGLA jangan cakap macam ni, "kau tak nak cari ke tqah?". Saya ni, nak cari baju yang saya suka pun susah, inikan pula mencari cinta. =P

6 comments:

  1. salam..aku baru terjumpa blog kau wahai Tqah..

    ReplyDelete
  2. Tahniah2. Better late than never. Haha. Ahlan wasahlan ya ukhti. =)

    ReplyDelete
  3. emm.....
    ko tak penah eh nek??
    how strong u're kan...

    ReplyDelete
  4. hahaha..tu dikire strong?? Pathetic kot!

    ReplyDelete
  5. ko ade somebody yg aku takde! Hahahahaha... =P

    ReplyDelete