Friday, April 12, 2013

Tetamu Allah lagi?

Alhamdulillah, rayuan untuk menunaikan haji tahun ni yang dibuat awal Februari yang lalu diluluskan. Last Thursday evening mama called telling me the good news. Good? It's the GREATEST!

Tapi lepas dapat tau tu actually pening juga. Dibuatnya nanti rezeki saya mengandung lagi, macam mana. Terus saya emailkan kemusykilan kepada Pengurus Pentadbiran Haji. Awal pagi tadi Tuan Haji Mazlan replied my email. Huish memang celik IT sungguh beliau! Tapi jawapannya memang menambah kerisauan saya.

Emailnya ringkas,
"Puan jawab dulu menerima tawaran dan jika mengandung puan tangguhkan pemergian kepada tahun lain. Syarat untuk menunaikan Haji tidak membenarkan wanita hamil"

Terus sedih. Memanglah belum mengandung, tapi takkan saya nak merancang supaya tak mengandung??

Lepas seharian berfikir dan berbincang2, I've decided.

Menunaikan Haji dan mengandung kedua-duanya rezeki Allah. Saya takkan merancang supaya tak mengandung. Kalau mengandung, mengandunglah. Allah tau yang terbaik untuk saya. Kalau memang Dia menjemput saya untuk tahun ni juga, mengandung atau tidak, mesti saya sampai juga ke sana. Kalau tak pun, tahun depan masih ada.

Semoga Allah permudahkan segala urusan. Amin.

p/s : Ada yang bertanya tips macam mana boleh dapat tawaran pada usia muda. Saya akan jawab dalam entry akan datang. InsyaAllah.

Surat yang ditunggu-tunggu.

No comments:

Post a Comment