Wednesday, September 9, 2009

Calon nak kene lempang

Di sekolah tadi saya mengajar sebuah kelas yang terdapat dalamnya seorang murid perempuan yang SANGAT KEPOH! SANGAT! Saya tak pernah jumpa murid sekepoh itu. Namun bukan kekepohannya yang menjadi masalah saya. Masalahnya, tadi dia telah bertanyakan soalan yang telah saya sebutkan dalam entry sebelum ini.

A : Cikgu, cikgu ni tak nak kawin ke?
(intonasinya seolah-olah dia sangat rimas melihat kebujangan saya)
Saya : (dalam hati) Budak ni soalan tak bolah bangang lagi ke ape..
Kawan A : Eh, cikgu dah kawin la. Kau tak nampak ke cikgu pakai cincin!
Saya : Tersenyum seraya memandang sekilas cincin yang terletak molek di jariku yang halus. (Ya, halus. Berat badanku telah hilang 3 kg!)

Jadi, saya telah pun ada seorang calon terbaik untuk menerima penampar sulungku. Oh, tidak! Itu sekadar imaginasi yang merapu. Mana mungkin saya melempang murid yang "risaukan" gurunya yang tidak kahwin-kahwin. Haha~

Berkenaan cincin itu pula, mungkinkah disebabkan itu, tiada yang "berminat" dengan saya? (Konon, kalau dah tiada yang berminat janganlah cincin itu pula dipersalahkan) Saya telah pun menanggalkannya sebelum ini, tapi ternyata saya tidak betah. Atau mungkin saya lebih selesa dianggap not available? Mungkin~ (Kedengaran agak bongok bukan? Biarlah, memang saya bongok pun dalam hal sebegini. Haha)

Tazkirah : Kalau Tuhan nak bagi sesuatu yang baik, Dia akan uji kita dengan sesuatu yang agak payah. Dia nak tengok sejauh mana kesabaran kita. Jadi, sabar sajalah ya. =)

4 comments:

  1. questions. harap x kene lempang la hendaknye. mai mana cincin tu? cincin ape agaknye ek tu? cincin tanda? cincin tunang? cincin kawen? sape bagi?
    p/s: tolong jgn lempang i haha~
    pss: eee jelesnya turun 3 kg!!!! (i puasa naik ber'kg2' ada la!)

    ReplyDelete
  2. jeles?? Wah! I tension gile kot! Haha. Penat tau i gain weight. Senang2 je die turun. Huhu. I kene berusaha keras lepas puasa nnt.

    Cincin? Yg pastinye bukan drpd SA la. Haha~ Makne cincin tu i pn tak tau. And even if ade makne pn, now i'm not sure if the meaning's still valid. Paham tak Dina? I try berkias ni. Hahaha. Drpd siapa..erm..maybe from that particular someone fr my previous entry? ;-)

    ReplyDelete
  3. hem!!
    x bek lempang2 bdak nie..
    die tu nak ko kawen cepat2 le weh..
    hahah...
    sabar kan aje...

    pasal cincin, aku ni jenis suke pakai cincin yg berbentuk and ade batu..
    coz aku suke berangan kononnye tu cincin tunang aku..
    n aku pon dok pakai gak cincin tunang ibu..
    so, nak menunggu cincin dari dan, aku x tau le bile dpt kan..
    then aku pon pakai la..

    tp memg btol and aku suke bile org tau aku dah berpunye bile dorg jeling kat cincin aku!!
    heheheh...
    im not available ok!!
    :)

    ReplyDelete